Nepageidaujamos imuninės reakcijos vartojant antikoaguliantus

  • Edita Gasiūnienė
Reikšminiai žodžiai: antikoaguliantai, heparinai, alergija, imuninės reakcijos, padidėjęs jautrumas

Santrauka

Antikoaguliantai yra plati medikamentų grupė, priklausanti skirtingoms farmakologinėms grupėms, turinti skirtingus veikimo mechanizmus ir galinti sukelti skirtingas nepageidaujamas imunines reakcijas. Nors antikoaguliantai retai sukelia alergines reakcijas, tačiau jos gali būti sunkios ir kelti pavojų gyvybei. Dažniausiai pasireiškia lėtosios padidėjusio jautrumo reakcijos, rečiau – II tipo (heparino indukuota trombocitopenija) bei greitojo tipo padidėjusio jautrumo reakcijos. Nepageidaujamų imuninių reakcijų antikoaguliantams diagnostika remiasi būdingais klinikiniais požymiais, odos alerginiais mėginiais bei provokaciniais mėginiais.

Biografiniai duomenys

Edita Gasiūnienė

LSMU MA Imunologijos ir alergologijos klinika

Kaip cituoti
1.
Gasiūnienė E. Nepageidaujamos imuninės reakcijos vartojant antikoaguliantus [Prieiga per internetą]. PIA 2020 rugs.;4(2):132-136.[žiūrėta 2021 bal. 12 ] Available from: http://pia.pulmoalerg.lt/index.php/PIA/article/view/114
Sekcija
Pulmonologija ir alergologija